Ervaart u problemen bij het gebruik van de app? In de meeste gevallen kunt u dit zelf gemakkelijk oplossen. Lees daarvoor de meest gestelde vragen en oplossingen hieronder door.

Meest gestelde vragen;

Q: Ik krijg geen pop-up met de stemronde. Hoe moet ik nu mijn stem uitbrengen?
A: Klik bovenaan de pagina op het tabblad stemmingen. Klik op de juiste stemronde en u kunt uw stem uitbrengen.

Q: Ik zie op het tabblad stemmingen geen stemrondes staan. Hoe moet ik mijn stem uitbrengen?
A: Check eerst of uw device verbinding heeft met het internet. Maakt u momenteel gebruik van de WiFi van de locatie maar heeft u ook een internetabonnement? Switch dan naar uw eigen internet. Het kan zijn dat de verbinding van de locatie niet optimaal is.

Q: Mijn internet werkt naar behoren maar stemmen lukt nog steeds niet.
A: Misschien ondersteunt uw telefoon de app niet goed, probeer de app opnieuw op te starten. Werkt dit niet? Wist u dat u ook kunt inloggen via de webbrowser. Ga naar de uitnodigingsmail en klik op de inlogbutton. Uw telefoon stuurt u door naar het online platform via de webbrowser. Log hier opnieuw in en u kunt uw stem uitbrengen.

Q: Ik heb geen uitnodigingsmail gekregen, hoe kan ik dan naar de webbrowser gaan?
A: Ga naar www.online-alv.nl en klik rechtsboven in de pagina op “login”. U kunt hier uw e-mailadres invoeren en een nieuwe mail aanvragen.

Q: Ik ben ingelogd via de webbrowser, hoe kan ik nu mijn stem uitbrengen?
A: Ga naar het tabblad stemmingen, klik op de juiste stemronde en u kunt uw stem uitbrengen. Houd daarna u scherm open zodat u de pop-ups ook ontvangt. Mocht u deze niet ontvangen dan kunt u via het tabblad stemmingen alsnog u stem uitbrengen.

Q: Ik kan geen stem uitbrengen via de app of via de webbrowser?
A: Om een stem uit te kunnen brengen heeft u stemgewicht nodig. Beschikt u binnen uw vereniging over recht van stemmen? Zo niet, dan kunt u ook geen deelnemen aan de stemrondes. U kunt dit controleren bij uw organisatie.

Q: Hoe moet ik inloggen op de app?
A: U voert uw e-mailadres in op het “activeer app” scherm. Klik hierna op het slotje naast uw e-mailadres. Vervolgens verifieert u zichzelf door de code in te voeren die u zult ontvangen via SMS op uw telefoon. U bent nu ingelogd.

Q: De app herkent mijn e-mailadres niet, hoe kan ik nu inloggen?
A: Weet u zeker dat u het juiste e-mailadres heeft ingevoerd? U dient het e-mailadres te gebruiken waarop u ook uw uitnodigingsmail heeft ontvangen en welke van u bekend is bij de organisatie.

Q: Ik heb één of meerdere volmachten gekregen, maar ik kan maar één keer stemmen. Zijn mijn volmachten nu wel door gekomen?
A: In dit geval heeft uw organisatie ervoor gekozen uw gewicht te verhogen in plaats van aparte volmachten te geven. U kunt daarom maar één keuze maken voor uw eigen stem en het totaal aantal volmachten dat u heeft gekregen.

Q: Ik heb volmachten gekregen, maar hoe stem ik voor mijn volmachten?
A: U zult voor iedere volmacht een nieuwe pop-up ontvangen waarin u uw stem kunt uitbrengen. Kunt u maar één keer uw stem uitbrengen? Kijk dan bij het antwoord op de vraag van hierboven.

Q: Waar kan ik zien hoeveel volmachten ik heb, of hoeveel stemgewicht ik in totaal heb?
A: In de app kunt u niet zien hoeveel volmachten u heeft gekregen en wat uw totale stemgewicht is. U kunt dit controleren bij uw organisatie.

Heeft u de meest gestelde vragen doorlopen en alle stappen ondernomen die in de antwoorden worden gegeven maar ervaart u nog steeds problemen? Neem dan contact op met onze support afdeling via: 085 1302945 of via support@online-alv.nl. Zij helpen u graag verder.

Let op! Houd het soort device en de software versie die u gebruikt bij de hand.